FOLLOWERS

Wednesday 31 December 2014

LAST PAGE--365 DAYS

assalamualaikum =)


The only person you should try to be better than is the person you were yesterday.
i learned new things a lot. i got new experiences. i hurt too much. and i messed my mind with unimportant things.

of being one of the spm students untuk tahun 2014 ni, aku belajar untuk jangan mengeluh, jangan cepat putus asa, jangan malas, jangan banyak main handphone and other bad habits yang aku selalu and suka buat.
baru sekarang aku tahu kenapa orang kat muka bumi ni respect kat orang yang cerdik pandai sebab aku tahu betapa susahnya nak berjaya. betapa susahnya nak dapatkan A- dalam semua subject.
bukan senang nak berjaya tapi bukan susah nak berjaya. hati kena tenang. minda kena fokus. jiwa kena kental. sebab usaha tu tangga kejayaan.

aku pernah gaduh and kadang kadang memang cari gaduh dengan orang sekeliling aku, tapi aku belajar untuk melupakan dan memaafkan orang yang aku pernah buat salah dengan dia and orang yang pernah buat salah dengan aku.
maybe ambil masa nak heal, nak lupa but percayalah, kau akan tersenyum nanti bila kau mampu buat semua tu.
kat dunia ni takde sape yang sempurna. semua ada baik dan buruknya. cuma kita je yang mesti belajar menerima takdir yang Allah tentukan untuk kita.
anggap je setiap perkara yang berlaku kat kita sebelum ni asam garam kehidupan untuk menjadikan kita seorang yang lebih matang. sebab pengalaman tu dapat mematangkan seseorang.

aku pernah menyesal sebab tak hargai orang yang aku sayang, so aku belajar untuk menghargai setiap benda yang ada kat depan mata aku. tak kira benda tu kecil ke besar. mahal ke murah. bernilai ke tak bernilai. sebab mungkin benda tu nampak biasa biasa je untuk kita tapi sebenarnya sangat bernilai kat mata orang lain.
kau kena tahu hidup kita ni bukan senang nak puaskan hati semua orang. jadi, dengan menghargai dan bersyukur sudah memadai untuk puaskan hati semua orang. jangan sebab ego yang setinggi gunung everast, niat kau terkubur. jangan biarkan nasi menjadi bubur. yang penting ikhlas.

aku pernah buat benda yang luar dari kotak hidup aku and aku belajar yang aku kena berani to try sesuatu yang baru.
sebab tak semua benda yang kau tak suka tu tak baik untuk kau. what you need to do is explore and observe everything around you and take it as a lesson yang baik untuk kau.
 
tapi yang paling best, aku belajar untuk jadi kawan yang baik and ada kawan yang baik. even kadang kadang kau rasa kawan kawan kau a bit annoying tapi percayalah yang annoying tu lah yang paling kau sayang.
apa yang dorang rasa tak kiralah happy ke sedih ke geram ke confuse ke secara tak langsung kau akan  rasa benda yang sama.
paling seronok bila kau gelak sama sama sampai perut senak sampai keluar air mata sampai ketawa tu takde suara. pade hal benda tu takdelah lawak mana. tapi tu lah the most thing yang kau takkan lupa.

thank you 2014 for being such a fun exciting bitter memorable year to me!
im sorry for the things i had done to anyone who knew me.
and dont forget untuk doakan my spm's result nanti cemerlang.

every goals korang untuk tahun 2015 ni aimy doakan yang terbaik and termakbul sebab;
kat dunia ni ada dua benda je yang mustahil,
orang tua kembali muda--orang mati hidup semula.

kita kosong kosong ye? =)



lots of loves,
aimy.

No comments:

Post a Comment