FOLLOWERS

Thursday 26 September 2013

WHAT I'M GOING TO CHOOSE?

asslamualaikum,

orang kata, hidup jangan tamak.
tapi kau, aku dan kita semua manusia biasa.
benda normal lah tu kan kalau..

kita ada dua pilihan, kita still nak dua-dua,
dan even if kita ada dua puluh enam pilihan,
kita still nak dua puluh enam, dua puluh enam itu.

jangan risau.
itu normal.
kita manusia.


tapi itu lahh. orang tua-tua selalunya betul.
kalau kita tak belajar pilih antara dua, kita akan hilang dua dua.
fact proven.

aku pernah hilang dua-dua. sebab aku tak sanggup nak pilih antara dua.
you see...
the fact that kau akan hilang salah sorang. 

kau pernah rasa?

those random funny moments with your bestfriends.
and you laugh the hell out of your stomach.
menyambung-menyambung gelak kau dengan kawan-kawan baik kau.
for things yang tak kelakar pun sebenarnya.


@unic0rnia_

tapi kau still gelak,
sampai rahang kau lenguh.
sampai perut kau senak.
sampai mata kau berair.
sampai gelak kau dah tak berbunyi.
sampai kau nak kena tarik nafas sebab nak sambung gelak lagi.

you're happy.
you simply laugh at everything.

but suddenly,

kau ter-dengar something pasal orang yang kau sayang,
yang buat senyuman kau mati tiba-tiba.
yang buat mata kau sepet sebab tengah gelak,
jadi layu tunggu masa air mata nak jatuh

tak sampai 20 seconds
gelakk kau yang macam nak terhenti jantung kau berdenyut tadi
tiba-tiba bunyi macam ni...

"hehhh, haaa, hahaaaa, *tarik nafas dalam dalam*"


i hate that feeling.
saat kau terdengar something yang sentap tangkai jiwa kau.
senyum kau terkubur.
I heard you were a heartbreaker, but I never believed a world they said  | via Tumblr

but you know what.
kau tak rasa sedih pun sebenarnya.

kau cuma rasa kosong.
kosong sangat otak, jiwa dengan hati kau.
sampai kau boleh dengar orang lain berbisik.

kalau aku, aku harap sangat kalau aku boleh.
aku taknak ter-dengar pun story yang macam tu.

but i can't. aku dah pun dengar. aku pun dah rasa kosong.
and after a while. when i'm alone.
baru aku mula rasa sedih. air mata nak mengalir macam waterfall.

and time tu. fikiran kau start fikir bukan bukan.
fikir tentang macam mana hubungan kau dengan dia nanti.
perlu ke kau pertahankan?
sigh. 
rasa sayang ni makin pudar macam tu je.

and aku percaya,
that damn something yang boleh rosakkan mood kau for the whole day.

i just hate that.

No comments:

Post a Comment