FOLLOWERS

Friday 4 October 2013

TRUST?

assalamualaikum!

nature gif tumblr - Google Search
PERCAYA lah.
itu apa yang semua orang cakap.

apa yang diorang tak faham, nak percaya tu bukan senang.

i guess love's a funny thing, the way it fades away without a warning.

kau buat macam semua sakit yang aku tahan selama ni, tak bermakna langsung.
air mata aku yang mengalir selama ni memang murah dia sampai jual dekat pasar malam seringgit satu baldi pun tak laku.

tolonglah faham, aku hawa.

hati seorang hawa, lagi lembut dari kapas even kepala dia boleh pecahkan batu.
or even ego dia boleh kalahkan gunung kinabalu.


kau, buat aku percaya pada cinta.

tapi tak mustahil satu hari nanti....

kau juga akan buat aku hilang keyakinan pada cinta yang kau pernah buat aku percaya dulu.

sakitkan...

kena tipu dengan orang yang kita percaya sepenuh hati kita.
sakit tu akan bertambah kali ganda, bila kita dah banyak kali bagi dia peluang
tapi still, dia tetap ulang benda yang sama.

Tumblr_m37j8cod5g1qeyp36o1_500_large

sepanjang malam, aku akan terasa nak kau tengok
macam mana bercalarnya hati aku kau toreh,
macam mana murahnya air mata aku mengalir sebab kau,
macam mana senyuman aku perlahan-lahan mula hilang supaya nanti...
kau takkan sanggup untuk luka kan aku lagi.

kau, tak perlu bagitahu aku semua benda. tapi, tolong jangan tipu aku.


so, kalau aku give up dengan kau satu hari nanti.
tolong, jangan salahkan aku.

beribu kali aku dah cuba nak percayakan kau.
tapi hati aku tetap kata TAK.

tolong jangan kata yang aku tak pernah mencuba.
jangan kata aku terlalu pentingkan ego aku.
jangan kata aku tak pernah nak jaga hati dan perasaan orang lain
dan jangan kata aku tak pernah bagi kau peluang.

sebab aku dah.


cuma mungkin, waktu tu. kau dah terlalu lambat untuk sedar.

atau aku dah terlalu penat untuk bagi kau nampak semua tu.

end.

No comments:

Post a Comment